13.08.2015
MIASTA PRZYJAZNE ROWERZYSTOM
Rowery rządzą w polskich miastach. Nic więc dziwnego, że włodarze coraz chętniej inwestują w nowoczesną infrastrukturę poprawiającą jakość i bezpieczeństwo jazdy. Sprawdźcie, które miasto w Polsce jest rowerowym rajem. Radzimy też jak projektować rowerową infrastrukturę.
"Rowertour" to prestiżowy miesięcznik, który jest doskonale znany wszystkim miłośnikom jazdy na dwóch kółkach. Od 2010 roku pismo co 2 lata przygotowuje "Ranking miast przyjaznych rowerzystom". Miasta biorące udział w rankingu są oceniane według kilku kryteriów. Punkty przyznawane są za m.in.:
- spójną politykę rowerową, - infrastrukturę rowerową, - zmniejszanie ograniczeń i utrudnień dla rowerzystów, - wydarzenia i imprezy dla rowerzystów, - możliwość darmowego przewożenia rowerów w autobusach.
Najnowszy ranking pochodzi z 2014 roku. Oceniono w nim 41 miast Polski, czyli wszystkie w których liczba mieszkańców przekracza 100 tys. Marek Rokita, twórca rankingu, przyznaje że sytuacja zmienia się na plus: ""Wśród badanych 41 ośrodków wszystkie mają co najmniej 10 km rowerowej infrastruktury rowerowej (poprzednio były cztery takie miasta). Do grona pięciu metropolii, które mają ponad 100 kilometrów dróg (Warszawa, Wrocław, Kraków, Gdańsk, Poznań), dołączył Szczecin, a dogania je Łódź".
Podium rankingu prezentuje się następująco: Gdańsk (1. miejsce, 55,4 pkt), Wrocław (2. miejsce, 43,3 pkt) i Toruń (3. miejsce, 43,2 pkt). Zwycięzca może pochwalić się nie tylko rewelacyjną infrastrukturą rowerową, ale także szeregiem ciekawych akcji dla rowerzystów. na tamtejszych ścieżkach można znaleźć liczniki monitorujące ruch rowerowy. Przyznanie nagrody zbiegło się z przejazdem milionowego rowerzysty. To najlepszy dowód na to, że polskimi miastami rządzą rowery.
Aby właściwie zadbać o komfort rowerzystów podstawą są właściwie zaprojektowane elementy infrastruktury, jak stojaki rowerowe. W Komserwis dbamy o to, by tworzyć nie tylko stojaki pasujące do różnych stylów i przestrzeni, ale aby przede wszystkim były one funkcjonalne. Trzymamy się przy tym kilku żelaznych zasad:
- Stabilność – dzięki mocowaniu stojaków przez betonowanie rur kotwiących nie ma możliwości ich przesunięcia czy wywrócenia. Dzięki temu rower zamocowany do naszego stojaka jest w pełni zabezpieczony.
Odkryj szczegóły mocowań naszych stojaków.
- Bezpieczeństwo – to także ochrona przed kradzieżami. Stojaki Komserwis jak Beta, Agora czy Kemi umożliwiają przypięcie zarówno ramy, jak i przedniego koła, przy pomocy standardowych kłódek szeklowych w kształcie litery "U".
Poznaj unikatowe wzory naszych produktów.
- Ciekawy design - stojaki są ozdobą naszych ulic. Projektujemy zarówno elementy pasujące do nowoczesnych przestrzeni (Intal, Boston), jak i tradycyjnych (Agora). Nasze produkty są uniwersalne – wymiarami pasują do większości modeli rowerów.
POLECANE WPISY
ARCHIWUM
TAGI
architektura Architektura & Biznes Architektura Krajobrazu blog o architekturze blog o małej architekturze Budma design Dobry Wzór donice miejskie eksperci inspiracje Jan Gehl Katowice komserwis komserwis producent małej architektury Komserwis Trzebinia konkurs kosze na śmieci kosz na śmieci kraków książka o architekturze mała architektura mała architektura komserwis meble miejskie meble miejskie komserwis miasto producent małej architektury producent mebli miejskich przestrzeń przestrzeń publiczna smart city stojaki rowerowe Stowarzyszenie Architektury Krajobrazu street furniture tablice informacyjne Targi Budma wrocław wydarzenia architektoniczne wydarzenia architektura Wydawnictwo Wysoki Zamek ławka ławka miejska ławka parkowa ławki miejskie ławki parkowe