27.04.2014
KREATYWNA REKLAMA W MIEŚCIE
Miasto z pomysłem czyli meble miejskie w kampaniach reklamowych.
Coraz większą uwagę przykłada się do tego, by billboardy i tablice reklamowe nie zasłaniały tego, co w danym mieście najpiękniejsze – architektury i zabytków. W miejscach w których komunikat reklamowy musi pozostać ukryty, sukces kampanii zależy przede wszystkim od pomysłowości.Tutaj z pomocą przychodzi mała architektura – ławki miejskie, kosze na śmieci, tablice informacyjne. Agencje reklamowe prześcigają się w pomysłach, jak wykorzystać meble miejskie w kampaniach reklamowych. Efekty są zaskakujące, sprawdźcie sami!
Uczelnia na wyższym poziomie
Jak zareklamować szkołę wyższą, aby uniknąć nudy i banału, a przy tym nie stracić na powadze? Z ciekawą propozycją wyszedł amerykański Marylhurst University. Uczelnia wykorzystała w tym celu ławkę miejską, na której tekst reklamowy "Jesteśmy bliżej niż myślisz" idealnie koresponduje z dołączonym do ławki stolikiem znanym z uczelnianych sali wykładowych.
Nie czekaj, biegaj!
Ławka miejska może posłużyć za dobry nośnik reklamy poprzez dodanie do niej nietypowego elementu. Nike udowodniło, że aby stworzyć zaskakującą reklamę można także pozbawić ławkę jednej z części, w tym przypadku miejsca do siedzenia. To znakomita zachęta do biegania, choć nie chcielibyśmy, aby wszyscy twórcy reklam poszli tym tropem. W końcu po wyczerpujących zakupach trzeba gdzieś odpocząć.
Czekoladowa przyjemność
Reklama na ławkach miejskich może być nie tylko pomysłowa, ale i smaczna. Firma KitKat postanowiła zagrać Klientom na zmysłach i stworzyła ławki do złudzenia przypominające popularne batoniki. Całość w myśl hasła reklamowego: "Czas na przerwę, czas na KitKat". Odpoczynek w takim miejscu z pewnością należy do tych bardziej przyjemnych. Aż chciałoby się ją ugryźć…
Przerwa na takiej ławce to czysta przyjemność.
Woda na wagę złota
Mała miejska architektura może służyć nie tylko jako nośnik reklamy, ale równie dobrze sprawdza się w kampaniach społecznych. Wszyscy wiemy, że nic bardziej nie działa na nasze przekonania niż dosadny przykład. Denver Water postanowili pokazać mieszkańcom miasta, jak łatwo można zaoszczędzić wodę. Do nas taki przekaz trafia idealnie.
Dobry i dosadny przykład, to najlepsza motywacja.
Nie bądź sam!
Niektóre reklamy bazują na tym, czym ławka miejska jest dla ludzi. To miejsce spotkań, odpoczynku, gdzie zatrzymujemy się na chwilę w drodze do celu. Generalnie ławki miejskie i ławki parkowe to miejsce łączące ludzi, także tych nieznajomych. Nie wierzycie? Coca-Cola postawiła na ławkę miejską, która nikomu nie pozwoli czuć się osamotnionym. Zastanawiacie się jak to dział? Sprawdźcie:
To nie koniec podróży po świecie reklamy, który na dobre zaprzyjaźniła się z małą architekturą. Wkrótce spodziewaj się kolejnych zaskakujących przykładów nietypowego stosowania mebli miejskich. Śledź naszego bloga!Polub profil Piękno przestrzeni z Komserwis na facebooku i bądź na bieżąco!
POLECANE WPISY
ARCHIWUM
TAGI
architektura Architektura & Biznes Architektura Krajobrazu blog o architekturze blog o małej architekturze Budma design Dobry Wzór donice miejskie eksperci inspiracje Jan Gehl Katowice komserwis komserwis producent małej architektury Komserwis Trzebinia konkurs kosze na śmieci kosz na śmieci kraków książka o architekturze mała architektura mała architektura komserwis meble miejskie meble miejskie komserwis miasto producent małej architektury producent mebli miejskich przestrzeń przestrzeń publiczna smart city stojaki rowerowe Stowarzyszenie Architektury Krajobrazu street furniture tablice informacyjne Targi Budma wrocław wydarzenia architektoniczne wydarzenia architektura Wydawnictwo Wysoki Zamek ławka ławka miejska ławka parkowa ławki miejskie ławki parkowe